Description du poste

Worldline is one of the main actors of the domain of Internet of Things and Connected Objects through its offer "Connected Living"
The Connected Living Shared Center team is part of the Worldline Global Mobility & eTransactional Services Business Line and is in charge of driving the Connected Living business in Worldline geographies in order to achieve the ambitious business objectives linked to the domain of IoT.

Within the framework of this mission, the Connected Living team supports the local AtoS & Worldline teams that owns the Customer relationship .
Connected Living offer is the flagship of Worldline for the growth with a lot of opportunities in the M2M & Internet Of Things worlds. It addresses Connected Vehicles, Connected Home, Industrial IoT and other new verticals. Regions of interest are not only Europe: Americas and Asia are also in the roll-out deployment roadmap to achieve by 2017. The team owns the Connected Living Enabler platform, a Catalog of Connected Living Services and supports the deals in base of these products. The team is thus always in international environment.

Mission

The Connected Living Operations team is looking for a software developer with operations awareness to integrate the team in charge of industrialization of the solution,

The following tasks are part of your mission :

Ø Implement Non-functional requirements (security, auditability , … ) for the product that will contribute to reach a high levels of quality for Operation

Ø Develop standard API to be used by developer teams or implemented in the core product and/or business product

Ø Contribute to the development of tools and instruments for operation or testing purpose

Worldline [Euronext : WLN], une entreprise du Groupe Atos, est le leader européen et un acteur mondial de référence dans le secteur des paiements et des services transactionnels. Worldline met en place des services nouvelle génération, permettant à ses clients d’offrir au consommateur final des solutions innovantes et fluides. Acteur clef du B2B2C, riche de 40 ans d’expérience, Worldline est idéalement placé pour servir et contribuer au succès de toutes les entreprises et administrations, dans un marché en perpétuelle évolution. Worldline propose un Business Model unique et flexible, construit autour d’un portefeuille d’offres évolutif et global permettant une prise en charge end-to-end. Les activités de Worldline sont organisées autour de trois axes : Merchant Services & Terminals, Mobility & eTransactional Services, Financial Processing & Software Licensing. En 2013, les activités de Worldline au sein du groupe Atos ont généré un revenu (pro-forma) de 1,12 milliard d’euros. L’entreprise emploie plus de 7 200 collaborateurs dans le monde entier. worldline.com

Plus d'offres dans cette catégorie

Full Stack Developer

Welkeys est la 1ère marketplace qui met en relation propriétaires et concierges dédiés à la logistique des locations saisonnières (check-in, check out, ménage et gestion du linge de maison) partout en France. Fin 2016, nous avons lancé l'offre Welkeys Premium de gestion clé en main. ...

Lire la suite

Ingénieur Consultant en IA

Vous intégrerez notre équipe de développement constituée d’experts en IA et de développeurs solides techniquement. L’équipe de développement est organisée selon les principes de la méthode Scrum dans un environnement de travail structuré. Vous travaillerez sur l’évolution ...

Lire la suite

Javascript Engineer

We are looking for a Javascript Software developer to join our international R&D team based in Paris. You appreciate the Javascript stack and the ergonomic restitution of data. You add new features to the product and build them, from design to deployment: detailed conception, algorithm ...

Lire la suite

Product Owner - Data Team

Our ambition is to build the Search Marketing Analytics Platform used every day by every digital marketing team in the world. As we're entering the next steps of our development, we're looking for a product owner to work with business stakeholders to capture, manage and prioritize business ...

Lire la suite

Technicien Support Technique (H/F)

Au sein de notre data center, en binôme, vous devrez répondre quotidiennement aux clients d’Ikoula dans la résolution de tous leurs problèmes techniques. Missions: Accompagner nos clients dans leur démarche à travers des communications e-mails et téléphone, et les assister ...

Lire la suite