Description du poste

Technical Business Analyst – Credit Risk Reporting System – English Speaking

Our global client is now looking for an IT Business Analyst – Credit Risk Reporting System. This is for a permanent position based in the canton of Zug, Switzerland.

Your main responsibilities will be:

•IT Business Analyst (working within the IT department) with experience in the commodity trading industry
•Analysis of global business requirements
•Work on key project deliverables (roadmap, analysis and design, testing and implementation plans)
•Implementation of features and enhancements in collaboration with the development team
•Operational support / coordination of the corporate Credit Risk system – including coordination with other divisions (globally)
•Own key operational and project activities, such as risk modelling, interface design, report definition, scheduling and system status management
•Delivery of regular operational system configuration updates
•Supporting business stakeholders with system reporting, data extracts and ad-hoc queries
•System operational and project status reporting and expectation management

For this position you will need the following skills and experience/knowledge:

•Trade finance and risk mitigation instrument lifecycle
•Physical trade flow and commodities
•System change management and operational support
•Data migrations / data integrity and system interface design and management
•Educated to degree level (or equivalent)
•Experienced in Credit Risk systems or Trade Finance systems within the commodities trading sector
•Experienced in managing third-parties as part of project delivery
•Skilled in requirements engineering / business analysis

Desirable:
•Experience with relevant regulations (MiFID, EMIR, FinfraG)
•Physical trade flow and commodities experience
•Experience with the TPT Commodity XL for Credit Risk system and related products
•Strong data management skills

Do you think this would be an interesting opportunity for you? Then apply today!

Please don’t hesitate to send your CV in English to Sarah Roper sarah@edelway.com or if you should have any questions, please don’t hesitate to call me on 00 41 (0) 58 717 70 29.

Plus d'offres dans cette catégorie
keljob

Assistant commercial bilingue anglais h/f

Vous avez pour mission d’assurer l’assistance commerciale d’un portefeuille de clients, en privilégiant la satisfaction client, en respectant le cadre et les objectifs de l’entreprise. Vous avez en charge : - le suivi des commandes jusqu’au paiement - l’entretien des relations ...

Lire la suite
keljob

Technicien support help-desk - brest h/f

Rattaché a l'équipe Assistance Clients, vous êtes en charge d'assurer le support aux utilisateurs relatif a l'utilisation des solutions logicielles et matérielles installées au sein des points de vente. Vous êtes en charge de résoudre les incidents et les dysfonctionnements constatés ...

Lire la suite
jobintree

STAGE GRAPHISTE PAO / WEBDESIGNER / MAQUETTISTE (H/F)

Intégré(e) au sein du service Marketing et Communication de Capgemini France, vous assistez les responsables communication à la création de contenus créatifs - supports de communication et de promotion - autour notre actualité (lancement d'offre, événements ...

Lire la suite
jobintree

CONSULTANT FONCTIONNEL SAP (H/F)

Capgemini est l'un des leaders mondiaux du Conseil, des Services informatiques et de l'Infogérance. En 2016, le Groupe a réalisé un chiffre d'affaires de 12,5 milliards d'euros et emploie aujourd'hui plus de 193 000 collaborateurs dans plus de 44 pays.Le groupe Capgemini ...

Lire la suite
keljob

Administrateur-trice systemes et bases de donnees

Vous avez pour mission : - Administrer et maintenir de manière pro active et curative des systèmes et bases de données de manière directe ou par l'intermédiaire de mainteneurs tiers. - Etre responsable du fonctionnement optimal des outils, systèmes et bases de données dont il a la ...

Lire la suite