Description de la société
Amadeus est le leader mondial des solutions de traitement des réservations pour l'industrie du voyage. Les prestataires de voyage (compagnies traditionnelles et à bas prix, hôteliers, croisiéristes, compagnies ferroviaires, de ferry, de location de voitures et tour-opérateurs) et agences de voyages (en ligne et hors ligne) bénéficient de notre puissance de traitement des transactions et de nos solutions technologiques.
Description du poste

Business environment

SEE – Services and Ecosystem – is the R&D organization dedicated to delivering services above Amadeus' product portfolio.

With a main focus on Airline IT product portfolio (90% of the activity), its core expertise encompass: Programme / project management, migration and implementation management, product/components implementation, Digital Design delivery services, product expertise, customer assistance, either technical and/or functional.

Each and every mission delivered within SEE imply sound customer interactions and thus strong exposure, making SEE a key contributor to Amadeus Customer Satisfaction.

SEE teams are widely spread around the globe across 17 locations, either in R&D hubs or close to customer's premises.

As services represent a significant and steadily growing portion of AIT revenue, SDM – Service Delivery Management – division of SEE aims at managing the growth while maintaining a best-in-class capacity to answer specific customers' needs.

Purpose

Within R&D-SEE-SDM team, operate, deliver, manage and develop one (or more) a service line(s).

Key accountabilities

For one or more service offering (Custom development, Expert Service, Consulting…), complete the following tasks:

  • Service Operations Management

o Follow-up the status of each service delivery across the following dimensions :

  • Customer engagement
  • Delivery (timeline / scope / costs)
  • Forecasts and Contribution
  • Risks and mitigations
  • Customer satisfaction

o Align Service Capacity – Budget with Demand across the service lines /organization

o orchestrate and enforce the Demand Management process

o Animate and / or participate to relevant boards (SRB, PCP corner),

o Influence stakeholders and elaborate recommendations

o Initiate budget / capacity arbitrations

  • Service Portfolio Management

o Follow-up and report the status of the service lines / offering across the following dimensions :

  • Demand / Capacity / Budget
  • Delivery
  • P&L Customer satisfaction

o Report consistently with other service lines / offering in the scope of SEE-SDM, and in close collaboration with other service managers

o Anticipate trends and elaborate recommendations

o Provide visibility to, and influence key stakeholders : PEG VPs, BU, Finance

o Chair Monthly Service Boards

o Share Best Practices across all service lines

o Extend IT Service governance principles to all service lines

  • Service Development

o Understand and contribute to the Service Strategy execution

o Manage (or participate as R&D entry point to) bids : coordinate and elaborate proposals to customers

o Participate to and support the extension of Service portfolio

o Under the umbrella of the BUs (AIT, NBU), and aside service experts, secure the approach and bring in service management expertise

Profil recherché :

Education

University Degree in Business, Computer Science, or related field, or equivalent experience

English

Relevant work experience

Experience in a major player of the software service industry, with strong customer exposure

Project Management experience, or management of significant consultancy missions considered a plus.

Min 7 years of relevant work experience

Good English language skills

Plus d'offres dans cette catégorie
jobtic.fr

Le poste de Consultant MOA ou Chef de Projet MOA en Assurance

Le poste de Consultant MOA ou Chef de Projet MOA en Assurance Vous serez employé en CDI d'une société d'un éditeur de logiciel. Il y à 2 postes à pourvoir, un poste de consultant MOA assurance (description ci-dessous) et un poste de chef de projet MOA ...

Lire la suite
jobtic.fr

Ingénieur Qualité Fournisseurs H/F

Au sein de l'équipe performance fournisseur, vous aurez pour mission de piloter le processus assurant la fabricabilité du produit avec la capabilité requise, dans le respect de la sécurité et des objectifs de Qualité / Coûts / Délais chez les fournisseurs ...

Lire la suite
jobtic.fr

Service Delivery Manager (SI / Web / Hébergement-Infogérance) (H/F)

Poste ACTIVITES : Identifier, planifier les ressources techniques, fonctionnelles et administratifs du projet Planifier les activités et suivre le planning global d'exécution des projets Piloter et animer les instances de gouvernance projets (comité opérationnel, comités ...

Lire la suite
jobtic.fr

International Service Delivery Manager (SDM) (H/F)

CE QUE NOUS POUVONS ACCOMPLIR ENSEMBLE : En nous rejoignant, vous vous verrez confier les missions suivantes : - Pour les Demandes sur mesure : Valide la demande selon certains critères : cohérence stratégie SI, ROI, impacts sur les coûts de run, ... Identifie et valide ...

Lire la suite
jobtic.fr

Release Manager H/F

Acteur du changement, vous souhaitez accompagner notre client dans un projet innovant ? Vous souhaitez relever des défis dans un contexte métier exigeant et complexe ? Passionné(e) par le métier des autres, vous souhaitez garantir la qualité des outils informatiques ...

Lire la suite