Description du poste

Technical Business Analyst – Credit Risk Reporting System – English Speaking

Our global client is now looking for an IT Business Analyst – Credit Risk Reporting System. This is for a permanent position based in the canton of Zug, Switzerland.

Your main responsibilities will be:

•IT Business Analyst (working within the IT department) with experience in the commodity trading industry
•Analysis of global business requirements
•Work on key project deliverables (roadmap, analysis and design, testing and implementation plans)
•Implementation of features and enhancements in collaboration with the development team
•Operational support / coordination of the corporate Credit Risk system – including coordination with other divisions (globally)
•Own key operational and project activities, such as risk modelling, interface design, report definition, scheduling and system status management
•Delivery of regular operational system configuration updates
•Supporting business stakeholders with system reporting, data extracts and ad-hoc queries
•System operational and project status reporting and expectation management

For this position you will need the following skills and experience/knowledge:

•Trade finance and risk mitigation instrument lifecycle
•Physical trade flow and commodities
•System change management and operational support
•Data migrations / data integrity and system interface design and management
•Educated to degree level (or equivalent)
•Experienced in Credit Risk systems or Trade Finance systems within the commodities trading sector
•Experienced in managing third-parties as part of project delivery
•Skilled in requirements engineering / business analysis

Desirable:
•Experience with relevant regulations (MiFID, EMIR, FinfraG)
•Physical trade flow and commodities experience
•Experience with the TPT Commodity XL for Credit Risk system and related products
•Strong data management skills

Do you think this would be an interesting opportunity for you? Then apply today!

Please don’t hesitate to send your CV in English to Sarah Roper sarah@edelway.com or if you should have any questions, please don’t hesitate to call me on 00 41 (0) 58 717 70 29.

Plus d'offres dans cette catégorie
keljob

Electricien bâtiment tertiaire f/h h/f

Synergie recrute des électricien(ne)s éclairage public pour un de ses client, spécialisé dans l'installation, l'entretien et le dépannage du réseau d'électricité Vos missions principales sont les suivantes : Fixer les différents éléments d'équipement : armoires, coffrets, boîtiers, ...

Lire la suite
keljob

Technicien de maintenance en électronique f/h h/f

synergie Sous la responsabilité du chef de service, vous aurez pour missions : Exécuter les opérations de maintenances préventive et curative, dépannages et réparations Titulaire d'un bac +2/3 en électrotechnique ou électromécanique et vous avez une expérience de 3 à 5 ans. Une ...

Lire la suite
keljob

Mécanicien avionique f/h h/f

L'Armée de l'air française est l'une des quatre composantes des Forces armées françaises ; les autres composantes militaires étant l'Armée de terre, la Marine nationale et la Gendarmerie nationale. Vos missions: - Exécuter les opérations de mise en œuvres et de maintenance avionique ...

Lire la suite
keljob

Assistant webmarketing en alternance h/f

MY DIGITAL SCHOOL RENNES recherche pour son entreprise partenaire un assistant webmarketing en alternance dans le cadre d'un Bachelor Webmarketing & Social Media. Formation d'un an (possibilité de stage) à compter de septembre 2019. Rattaché(e)s au chargé de webmarketing, marketing et ...

Lire la suite
keljob

Assistant import/export (h/f)

Vos missions: - Gestion de la relation client - Traitement des commandes, et négociation (tarifs,logistique,produits) - Suivi de la livraison - Traitement de la réclamation clients - Facturation et recouvrement - Développement commercial

Lire la suite